poniedziałek, 19 kwietnia 2021

Płatki mydlane z aleppo laurowego

Mydła z aleppo są moją wielką miłością od początku pielęgnacji naturalnej, trwającej już kilkanaście lat. Uwielbiam ich zapach i niezmiennie zachwyca mnie ich działanie.
Niedawno w ofercie sklepu Ekozuzu.pl pojawiły się płatki mydlane właśnie z mydła z aleppo. Nie mogłam przejść obok nich obojętnie!


Od producenta:
Pojemność: 250 g, cena 27 zł

100% naturalny i ekologiczny środek do prania
Płatki mydlane idealne są do prania niemowlęcych ubrań i pieluszek a także do delikatnych tkanin i bielizny. Nadają się zarówno do automatycznych pralek jak i prania ręcznego.

Zalety płatków mydlanych:
Naturalne w 100% płatki mydlane z Aleppo
Ekologiczny środek do prania dla całej rodziny
Skutecznie usuwają plamy i zabrudzenia
Są delikatne dla ubrań i środowiska
Bezpieczne zarówno dla Ciebie, dzieci i szczególnie dla niemowląt
Nie zawierają sztucznych detergentów
Mają zastosowanie również w pralkach automatycznych
Posiadają naturalny, nienachalny laurowy zapach
Mogą być stosowane do prania każdego rodzaju tkanin; w tym: jedwabiu, wełny, bawełny i syntetycznych
Nie testowane na zwierzętach

Cel:
Pranie ręczne i w pralkach automatycznych: ubrań, bielizny, pościeli. Szczególnie polecane dla niemowląt i dzieci.

Jak używać płatków mydlanych? Masz do wyboru dwie opcje:
1. Wsypać płatki bezpośrednio do bębna pralki lub dozownika (tam gdzie zawsze proszek)
2. Najpierw rozpuścić płatki w ciepłej wodzie i dopiero wtedy wlać do bębna pralki lub dozownika na proszek.

Możesz także prać ręcznie wsypując kilka łyżek płatków do prania..
Jeżeli pranie jest mocno zabrudzone, dla lepszego efektu można na noc je namoczyć z płatkami.
Nie ma potrzeby używania już płynu do płukania - płatki mydlane pięknie zmiękczają pranie.

Jaką ilość płatków do prania? 
Na około 4-5kg prania w temperaturze 30°C - 90°C: 2 lub 3 łyżki stołowe płatków.
Jeżeli ubrania są mocno zabrudzone: 4 łyżki płatków

Wytwarzane są z oleju laurowego, organicznego oleju z oliwek łączonego z ługiem z wody morskiej oraz z wodą słodką. Płatki mydlane powstają z rozkruszanego mydła z Allepo.



Głównym przeznaczeniem płatków mydlanych aleppo jest u mnie proszek do prania. Proszek do prania robię sama od 1,5 roku, ale wcześniej używałam płatków z mydła marsylskiego albo sama ścierałam mydło w kostce na tarce.
Płatki aleppo to dla mnie wielka frajda i (choć może głupio to zabrzmi) nie mogłam się doczekać zrobienia proszku z nimi :D
Proszek robię według prostego przepisu:
1 miarka boraksu
1 miarka sody kalcynowanej
1 miarka płatków mydlanych

Wcześniej dodawałam też mieszankę olejków eterycznych, ale w tym przypadku tego nie robiłam, bo nie chciałam zabić zapachu aleppo.
Proszek służy mi świetnie, szczerze polecam.



Płatki mydlane aleppo wykorzystuję także do manicure - rozpuszczam trochę płatków w ciepłej wodzie i moczę łapki :). Taka kąpiel zmiękcza skórki i ułatwia pracę przy doprowadzeniu paznokci do ładu. To samo spa funduję stopkom :D i to nie tylko swoim - troszkę płatków mydlanych rozpuściłam w gotowanej wodzie i zrobiłam delikatne mydełko myjące w płynie do Arikowych łapulek. 

Mam strasznie wielką frajdę z używania płatków mydlanych z aleppo :D ale chyba już to wiedzieliście, bo słabo się z tym kryję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz