poniedziałek, 22 września 2014

Masz telefon w play - uważaj na fałszywe maile!

Jeśli macie telefony w play bądźcie czujni!!!!!
Dostałam wczoraj maila o niezapłaconej fakturze z adresu Play Mobile <awizo@play.pl>. Logo operatora, mail wygląda jak zawsze! Różni się numerem rachunku bankowego do wpłaty i numerem klienta, ale chyba niewiele jest osób, które te dane znają na pamięć i wyłapią różnice... W obecnych czasach człowiek wszystko robi w biegu, łatwo dać się nabrać. Zadzwoniłam do biura obsługi i potwierdzili moje podejrzenia.
Tak więc uważajcie - maile spod adresu Play Mobile <awizo@play.pl> wysyłają oszuści!!!!!

Prawidłowy adres, spod którego play wysyła FV to awizo@mojefinanseplay.pl
Zdenerwował mnie natomiast stoicki spokój konsultanta, kiedy informował mnie, że wiedzą o wszystkim i żebym nie reagowała na maila.... No wielka szkoda, że oni w żaden sposób nie zareagowali!!! Wypadałoby chyba powiadomić swoich klientów, że ktoś się pod nich podszywa i wyłudza kasę!!!

29 komentarzy:

  1. A było tam podane konto na które żądano wpłaty za tę rzekomo niezapłaconą fakturę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - mail wyglądał tak jak standardowy mail z FV od play: nr fv, numer konta, termin płatności itd. Wizualnie identyczny, tylko oczywiście dane rachunku bankowego inne i jak się później dopatrzyłam błędny numer klienta.

      Usuń
    2. W takim razie Play powinien bezwzględnie ostrzec swoich klientów. Można to przecież załatwić mailem lub SMS-em.

      Usuń
    3. No właśnie...
      Mogliby zrobić cokolwiek, by o klienta zadbać, skoro już wiedzą co się dzieje.

      Usuń
    4. Jak dobrze,że przeniosłam numer z ich sieci:)
      Ale jak przenosiłam to jeszcze w miesiącu, którym już nie korzystałam z ich usług dostałam 2 takie maile, poszłam z tym do Biura Obsługi i stwierdzili,że nie mogą tego sprawdzić, a ja się denerwowałam bo bałam się,że nie zechcą oddać numeru, skoro coś było niezapłacone.

      Usuń
  2. Słyszałam o tym ostatnio na fejsie. Na szczęście od sierpnia nie mam już telefonu w play :) Czego to ludzie nie wymyślą :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę świetnie podrobiony mail!

      Usuń
    2. Ale, że nic z tym nie zrobią to jestem w szoku :/ Nie zdziwię się jak przez to stracą klientów... Ja się teraz cieszę, że z nich zrezygnowałam...

      Usuń
    3. O siebie zadbali - zgłosili organom ścigania i dochodzenie jest w toku. Tylko o nas klientów nikt się nie zamartwił.

      Usuń
    4. No, ale to chyba klienci są najważniejsi? :) W końcu to na nich zarabiają :)

      Usuń
  3. O kurczę!

    Powinni poinformować klientów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak właśnie myślę!
      O wszystkim wiedzą, organy ścigania poinformowali, dochodzenie się toczy, tylko o klientach nikt nie pomyślał! A niech głupki płacą naciągaczom...
      I jeszcze mi policzą za połączenie z biurem obsługi, podczas którego się dowiedziałam, że poniekąd mają mnie w d...., bo nikt mnie nie ostrzegł.

      Usuń
  4. Oo dobrze wiedzieć, bo niedawno przeszłam do Play i czekam na pierwszą fakturę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeżych klientów będzie jeszcze łatwiej nabrać - ja prawie uwierzyłam, a Ty czekając na pierwszą FV w zasadzie prawie nie masz szans.

      Usuń
  5. o kurcze! dobrze, ze o tym napisałaś... moi rodzice mają w play i ja im pilnuje rachunków :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź dokładnie adres, spod którego przychodzą dane do płacenia. Wygładem mail naprawdę niczym się nie różni od dotychczasowych.

      Usuń
    2. Nie tylko adres należy sprawdzić. Obowiązkowo numer konta.

      W zasadzie to robiąc przelewy trzeba zawsze sprawdzać numer konta, zwłaszcza przy różnych płatnościach cyklicznych np. comiesięczne rachunki, raty kredytów itp. Są hakerzy, którzy włamują się na konto bankowe i zmieniają jedną cyfrę w numerze konta na które wpłacasz np. raty kredytu. Robisz przelew i pieniądze idą nie tam gdzie trzeba. Jest to rzecz jasna uciążliwe ale lepiej sprawdzać niż płacić za coś dwa razy.

      Usuń
    3. Play jakiś czas temu zmieniał numery rachunków do wpłat, co nieco komplikuje sytuację...
      Powinno się sprawdzać, ale wiem po sobie, że różnie z tym bywa. Nawet na chwilę nie można stracić czujności.

      Usuń
  6. Miałam podobną sytuację z bankiem pko bp ale reakcja była natychmiastowa. Prosili o przesłanie im tego maila i prt sc i po 1 dniu dostałam bardzo grzecznego maila z podziękowaniami za interwencję w sprawie i nie olewanie takich sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz - a tutaj mnie grzecznie poinformowano, że o wszystkim wiedzą i żebym po prostu nie płaciła...

      Usuń
    2. A ileś tam osób zapłaci, bo do głowy im nie przyjdzie, że to nie jest prawdziwa faktura. Moim zdaniem operator jest tu bardzo nie w porządku.

      Usuń
  7. Ja nie mam playa ale powiem Ci że dziwne że oni wiedzą i nic z tym nie robią ;/;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie tylko w Play takie numery. Ja jestem w Plusie i wysyłali do wszystkich maile ostrzegające o tym, że ktoś się pod nich podszywa i fałszywe faktury do zapłaty wysyła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku, dzięki, ja też mam tel w Play :/

    OdpowiedzUsuń